Հեղինակներ Հրապարակագիրներ
Այսօր՝ 26.Փետրվար.2017, Ժամանակը Երևանում՝ 00:00
1USD = 0AMD
1EUR = 0AMD
1RUB = 0AMD
Եղանակը Երևանում՝
ԱՄՆ-ում կոնֆերանսի մասնակիցներին Ռուսաստանի դ... Լե Պենին Նանտում դիմավորում են բողոքի ցույցով Գերմանիայում դանակով զինված վարորդը վրաերթի է... Fight Nights Global-ը խզել է պայմանագիրը Վարդ... «Հիլարիի Ամերիկան»՝ տարվա վատագույն կինոնկար Թրամփը մեկ ամսում ԱՄՆ պետպարտքը նվազեցրել է 1... ՆԱՍԱ-ն Մարսի նոր լուսանկար է հրապարակել Մոլորակի ամենաթանկ ֆուտբոլիստը Ռոստով ժամանել... Քաղաքացին փակվել է լոգարանում և սպառնում է ին... Իսկական ազատամարտիկը երբեք չի գոռա ամեն պատի ... Անգելա Մերկելը կհանդիպի Ֆրանսիայի նախագահի թե... Կուբայում երկու գնացքներ բախվել են իրար, կան ... Եգիպտոսը մարտի մեկից թանկացնում է մուտքի վիզա... Չեխիայում անհետացել է Կիմ Չեն Ընի հորեղբայրը ... Թալիշի հատվածում արցախյան թռչո սարք և կրակակե... Վթար Սպիտակի ոլորաններում Վարչապետները կհանդիպեն Բիշքեկում Արամ արք. Աթեշյանը մեկնել է Հայաստանից Դեմ եմ որեւէ սանտիմետր հող հանձնելուն․ Սմբատ ... Ադրբեջանի կողմից՝ արցախյան զինուժի հարձակման ...
Ամենաընթերցված լուրերը
ԱՄՆ-ում կոնֆերանսի մասնակիցներին Ռուսաստանի դ... Լե Պենին Նանտում դիմավորում են բողոքի ցույցով Գերմանիայում դանակով զինված վարորդը վրաերթի է... Fight Nights Global-ը խզել է պայմանագիրը Վարդ... «Հիլարիի Ամերիկան»՝ տարվա վատագույն կինոնկար Թրամփը մեկ ամսում ԱՄՆ պետպարտքը նվազեցրել է 1... ՆԱՍԱ-ն Մարսի նոր լուսանկար է հրապարակել Մոլորակի ամենաթանկ ֆուտբոլիստը Ռոստով ժամանել... Քաղաքացին փակվել է լոգարանում և սպառնում է ին... Իսկական ազատամարտիկը երբեք չի գոռա ամեն պատի ... Անգելա Մերկելը կհանդիպի Ֆրանսիայի նախագահի թե... Կուբայում երկու գնացքներ բախվել են իրար, կան ... Եգիպտոսը մարտի մեկից թանկացնում է մուտքի վիզա... Չեխիայում անհետացել է Կիմ Չեն Ընի հորեղբայրը ... Թալիշի հատվածում արցախյան թռչո սարք և կրակակե... Վթար Սպիտակի ոլորաններում Վարչապետները կհանդիպեն Բիշքեկում Արամ արք. Աթեշյանը մեկնել է Հայաստանից Դեմ եմ որեւէ սանտիմետր հող հանձնելուն․ Սմբատ ... Ադրբեջանի կողմից՝ արցախյան զինուժի հարձակման ... Ինչ-որ տեղ մեր որոշման վրա Սեյրան Օհանյանի գո... Ալիեւի՞ Հասանովը Տրիպոլոիում զինված բախում է տեղի ունեցել երկո... Վենեսուելան կորցրել է ՄԱԿ ԳՎ-ում իր ձայնի իրա... Բենզեման կարող է վերսկսել ելույթները Ֆրանսիայ... Օհանյան-Րաֆֆի-Օսկանյան դաշինքի համաժողովը՝ լո... Չինաստանում ձկնորսական նավ է խորտակվել. կան ա... «Ծառուկյան» դաշինքի համամասնական ցուցակն՝ ամբ... ՊԵԿ-ում աշխատանքից ազատվել է 258 աշխատակից. Կ... Մոուրինյոն հաստատել է. Մխիթարյանը բաց կթողնի ... Ժողովուրդը գալու է ընտրության Տեսանյութում պարզ երևում են Մարտունու հատվածո... Ամերիկյան միգրացիոն ծառայությունները ձերբակալ... Նավթը համաշխարհային շուկայում սկսել է էժանանա... ԿԸՀ–ն հրապարակել է ապրիլի 2-ի ԱԺ ընտրությունն... Մոուրինյոն ասուլիսի է ներկայացել Ռանիերիին նվ... Թրամփը հերթական անգամ ծաղրել է CNN-ին եւ New ... Գործող իշխանության մեջ որևէ անձի հետ անձնական... Ես տեսնում եմ դա, տեսնում եմ Քըրք Քըրքորյանի ... ԼՂ հակամարտության կարգավորման համար անհրաժեշտ... Արմեն Մարտիրոսյանի «ձոնը»՝ Սեյրան Օհանյանին, ... Երեք որդիներս էլ պատրաստ էին ավելի վատթար տար... Այդքան մեծ, հզոր ու այդքան անիմա՞ստ Ադրբեջանի հարձակման փորձի մասին տեղյակ են պահ... Բացահայտվել է գիշերօթիկ թիվ 17 հատուկ դպրոցից... Հենրիխ Մխիթարյանի նոր նվաճումը... Պոլ Պոգբան ... Մենք միասին գնալու ենք դեպի Ժառանգություն, Հա... Տանյա Հովհաննիսյանի որդու ընտանիքը ծանր վիճակ... Որոշ ժամանակ անց կներկայացվի ադրբեջանական ագր... Պտղնիի տաճարը պահպանում են ստուգայցերի միջոցո...
Հարցում

Մեր ժամանակի հերոսը

Հայկական միջավայրում մեր ժամանակի հերոսը, որպես կանոն, ծնվում-ձեւավորվում-բարձրանում է՝ խտացնելով հանրային աղավաղված ընկալումներն ու ձգտումները: Նա ասպարեզ է գալիս հասարակական զարգացման արատավոր օրինաչափությունների, հանրային հավաքական մտածողության մերժելի առանձնահատկությունների հետեւանքով: Հասարակական նմանօրինակ միջավայրն այժմ պարատ հող է դարձել շատախոսների, մեծախոսների, մեծամիտների համար: Այսօրինակ հանրային վարքագծի հետեւանքով հետադիմությունը շեղում է առաջադիմության հունը՝ առաջ բերելով կեղծ արժեքներ, գաղափարներ, հերոսներ, որոնցից էլ ծնվում է մեր ժամանակի հերոսը: 

Հունվարյան սառնաշունչ այս օրերին Երեւանի սակավամարդ Աբովյան փողոցում ուշադրությունս գրավեցին հատուկենտ անցորդները, ովքեր ակնածանքով եւ ջերմորեն շնորհավորում էին փողոցում 9-10 տարեկան երեխայի հետ քայլող դերասան Վարդան Պետրոսյանի Նոր Տարին:

Հայկական հանրային հավաքական հիշողությունը ինքնապաշտպանական հզոր արգելակներ ունի, որն արագորեն ջնջում է այն ամենը, ինչը կարող է խաթարել հանրային արմատավորված ընկալումների բովանդակությունը եւ ուղղությունը: Այդ ինքնապաշտպանական մեխանիզմն արագորեն արգելակում է այն բոլոր անցանկալի, վատ հիշողությունները, որոնք կարող են պարտադրել հանրությանն ավելի իրատես եւ ողջամիտ լինել դեպքերի եւ դեմքերի, հասարակական երեւույթների գնահատման եւ վերագնահատման, հասարակական միջավայրի մաքրության պահպանման հանդեպ: Հիշողության այսօրինակ արգելակների պատճառով են հասարակական-քաղաքական կյանք վերադառնում նրանք, որոնց հանրությունը ի սկզբանե պետք է մերժեր:

Վերադառնում են՝ դարձյալ ձախողելով հասարակության ձգտումները:

Սակայն քաղաքականության սառը կանոններն արվեստում չեն գործում: Արվեստը նաեւ նրանով է արվեստ, որ հասարակության անդամների զգացական, ենթագիտակցական, հոգեբանական, արժեքային միջավայրն է փոխում կամ աղավաղում: Թերեւս նաեւ այդ պատճառով դերասան Վարդան Պետրոսյանի կերպարի մասին բացասական հիշողություններն արագորեն ջնջվեցին հանրային հիշողությունից: Մանավանդ որ, նրա քաղաքական հումորի հեգնանքի եւ ծաղրի սլաքները միշտ ուղղված են ՀՀ նախկին կամ ներկա իշխանությունների դեմ: Իսկ դա միանգամայն բավական է, որ հանրությունը գնահատի, պաշտպանի եւ հիանա նրանով:

Ճաշակին ընկեր չկա. առավել եւս՝ արվեստում: Վարդան Պետրոսյանի արվեստի երկրպագուն չեմ, չեմ հավատում նրա արվեստի անկեղծությանը, անգամ նրա քաղաքական սատիրան ինձ չի վարակում: Ինձ վանում են նաեւ Վ. Պետրոսյանի Փարիզ-Երեւան «հյուրախաղերը»: Ընդհանրապես, իմ եւ իմ համաքաղաքացիների մշակութային ընտրությունը եւ ընկալումները հաճախ խիստ տարբեր են: Սակայն խնդիրը միայն մշակութային ճաշակի տարբերությունները չեն: Ես, օրինակ, այդպես էլ չհասկացա հանրության այն հատվածին, որը 2013թ. հոկտեմբերին, Եղվարդ-Երեւան մայրուղում վրաերթի պատճառով 17-ամյա երկու երիտասարդների մահվան պատճառ դարձած Վարդան Պետրոսյանին այդ օրերին տենդագին պաշտպանության տակ առավ՝ անտեսելով թե՛ զոհերին, թե՛ նրա սգակիր ընտանիքին: «Բոլորի հետ էլ կարող է պատահել նման դժբախտություն»՝ ի պաշտպանություն Վ. Պետրոսյանի հանդես եկող հանրային ճակատը հիմնականում այս կարգախոսով էր առաջնորդվում: Անշուշտ, բոլորին էլ կարող են վթարի ենթարկել փողոցում անարգել սլացող անպատիժ վարորդները: Նրանց քրեական կամ հանրային դատապարտման չի կարելի ենթարկել. մի դեպքում նրանք բարձրաստիճան պաշտոնյայի զավակներ են կամ մեծահարուստի թիկնապահ, մյուս դեպքում՝ հայտնի արվեստագետ կամ սիրված քաղաքական գործիչ: Իսկ նրանց զոհերը, որպես կանոն, շարքային, անպաշտպան քաղաքացիներն են, որոնք արդարադատության հույս անգամ չեմ կարող ունենալ: Սակայն Վարդան Պետրոսյանի կյանքի այս դրվագն արդեն անցյալում է: Դատարանի որոշմամբ նա այժմ պատիժը կրում է բաց, ազատ ռեժիմով:

Հենց այդ ռեժիմն էլ հնարավորություն տվեց նրան այլ հայ արվեստագետների հետ ղարաբաղյան առաջնագիծ մեկնել: Ապրիլյան պատերազմից հետո Ղարաբաղ այցելելը հայ մշակույթի գործիչների համար նորաձեւ է դարձել, թեպետ դա ավելի շուտ հնաբույր քարոզչություն է հիշեցնում: Ընդհանրապես, Հայաստանում քարոզչությունը սկսել է փոխարինել իրական կառավարմանը եւ քաղաքականությանը: Սակայն սա այլ թեմա է:
Ղարաբաղյան առաջնագծում Վարդան Պետրոսյանի թուրքերեն «ելույթը», դերասանի մարդկային կերպարը եւ վարքագիծը մի քանի օր առաջ վերստին հանրային քննարկման դրվեցին: «Արտ-13» ստուդիայի «Մարտիկ» հաղորդաշարի անճաշակ, գռեհկաբանություններով ուղեկցվող հունվարյան թողարկումը բացահայտեց մեր ժամանակի հերոսների ձեւավորման հայկական մտածողության մեխանիզմներն ու առանձնահատկությունները: Ղարաբաղյան առաջնագիծ մեկնած արվեստագետներից Վարդան Պետրոսյանը մեկեն տարբերվեց-առանձնացավ նրանով, որ խրամատի դիտակետից թուրքերենով հերոսաբար…հայհոյում էր ադրբեջանցիներին՝ հավասարվելով նրանց: Նրա կողքին կանգնած էին 18-20 տարեկան տղաներ, որոնք ցրտաշունչ սառնամանիքի, չդադարող հրետակոծությունների պայմաններում, հակառակորդի դիրքերից 50-60 մետր հեռավորության վրա պահպանում են հայկական սահմանը՝ առանց հերոս երեւալու ճիգերի, առանց մեծախոսության եւ հակառակորդի հանդեպ հոխորտանքների: Վարդան Պետրոսյանը ոգեւորված հայհոյում էր ի տես հանրության եւ առաջնագիծը պահող զինվորների: Նա ինքնամեծարեց ինքն իրեն, երբ կրակոցները դադարեցին: Թեպետ հանրության մեծարանքը եւս չուշացավ. «Վարդան Պետրոսյանը դիրքերից գոռաց ադրբեջանցիների վրա»՝ այսեւնման վերնագրերով սոցցանցերում եւ ԶԼՄ-ներում արագորեն տարածվեց այդ հերոսական դրվագի տեսանյութը:
Առաջնագծում, ուր դու մեկնում ես որպես լրագրող, արվեստագետ կամ քաղաքական գործիչ, առաջին զգացողությունը նախ հպարտությունն է այդ զինվորների հանդեպ, ցանկությունը մնալ նրանց կողքին եւ ամոթը, որ նրանց կողքին չես քո կյանքի մնացած բոլոր օրերում: Սական Վարդան Պետրոսյանին միայն մի զգացում էր պատել՝ ինքնահերոսացման անթաքույց ձգտումը: Այնպիսի տպավորությունն էր, որ առաջնագիծը նրա համար բեմի էր վերածվել, որտեղ նա խաղում էր հերթական դերը:
Վարդան Պետրոսյանը մեր ժամանակի հերոսն է՝ ինքնասիրահարված եւ հանրության կողմից սիրված, ինքնամեծարված եւ հանրության կողմից մեծարված, իրական կյանքում խաղալով եւ կեղծ արժեքներ ու գաղափարներ ասպարեզ նետելով:
Վարդան Պետրոսյանը մեր ժամանակի հերոսն է՝ հասարակության հերոսը: Նա ոչ թե կռվում է առաջնագծում, այլ հայհոյում հակառակորդին, նա քննադատում-ծաղրում է իշխանություններին, իսկ կյանքի իրական մասն անցկացնում Փարիզում: Նա վթարի է ենթարկում երկու երիտասարդների եւ ընտրովի արդարադատություն ակնկալում: Նա մեր ժամանակի հայկական միջավայրի հերոսն է, իսկ հերոսներին չեն քննարկում. նրանցով հիանում են: Ինչպես Վարդան Պետրոսյանի դեպքում:

Նարինե ՄԿՐՏՉՅԱՆ

Դիտվել է 482 անգամ
Ամենաընթերցված
website by Sargssyan